Keine Musik in der PC-Version

  • Ich will hier endlich mal Licht in das Dunkel der ewigen und brennenden Frage bringen, warum in der PC-Version von Tomb Raider 1 irgendwelche Hintergrundgeräusche/Musik fehlen, die auf der Konsolenversion vorhanden sind.


    Auf der TR1 Premier Collection CD 2 gibt es eine höchst offizielle Hilfe-Datei von Eidos, in der unter anderem folgendes zu lesen ist:


    [textarea][h2]9. Where is the background music?[/h2]


    Background Music only occurs during the animated sequences, Main Title Screen, and Lara’s action such discovering a secret room or is in danger. Sound effects are gunshots, movement collision, footsteps, grunts, and animal sounds. [highlight=yellow]The DOS/WIN 95 version only contains 9 audio tracks.[/highlight] You can listen to these tracks using your CD audio controller. [highlight=yellow]The Sony and Saturn versions contain more audio tracks. This was a design decision.[/highlight]


    Below is a summary of each track in the DOS/WIN 95 version:


    Track 1: Data files for the whole game


    Track 2: Background music for the Main Title Screen


    Track 3: Ambient music


    Track 4: Another ambient sound


    Track 5: Introduction sound


    Track 6: Another sound


    Track 7: Natla and Lara's dialogue after the Great Pyramid Level


    Track 8: Lara and Larson's dialogue after LEVEL 4


    Track 9: Lara places the scion, after Natla's Mine


    Track 10: Lara is reading the hieroglyphics, after Tomb of Tihocan level.[/textarea]


    Also in der PC-Version fehlen grundsätzlich einige Audio-Dateien, die in der Konsolen-Version vorhanden sind. Das war eine "Design-Entscheidung" von Eidos.


    Des weiteren steht da zu lesen:


    [textarea][h2]11. Why is there sound cutouts in the German version?[/h2]


    The initial production copies of the German CD version had some problems running the sound effects and/or the red book audio. There are new production copies available; therefore, we suggest that you replace your copy with the new copies. Please consult the manual for details or contact our UK office. You may email our US support line for more information .[/textarea]


    Die erste Produktion der deutschen CD-Version hatte Probleme mit den Sound-Effekten, und weist daher einige Sound-Aussetzer auf.

  • "Track 10: Lara is reading the hieroglyphics, after Tomb of Tihocan level."


    Mensch, ein Track nur für mich, Tihocan... :cool: :anbet: :smilewink:


    Da gibts einen kurzen Audio-Track, ich muss demnächst mal die PSX-CD in den CD-Player einlegen, den hab ich damals immer rauf- und runter gehört. Muss mal kucken, welcher das nochmal war und obs den überhaupt auch in der PC-Version gibt.
    Hab damals, als ich mir auch die PC-Version gekauft habe, nur den DC logischerweise erstmal gespielt.
    Damals hatte ich glaub ich noch kein Glidos (oder eine echte 3dfx Voodoo), heut hab ich beides.
    Hab den DC glaub ich beim 1.Mal total verpixelt gespielt. :frech2: :haha: :smilewink: